Prawidłowa obsługa filtra cząstek stałych może nastarczyć wielu problemów i niektórzy kierowcy zadają sobie pytanie czy warto usunąć filtr DPF? Naszym zdaniem nie, ponieważ usługa usunięcia filtra jest problematyczna, a przez to stosunkowo droga, co wiąże się ze sporymi kosztami, a także tym, że samochód może nie zaliczyć okresowych badań technicznych.

Usunięcie filtra DPF lub FAP często kończy się wieloma problemami, gdyż zastosowane symulatory nie działają poprawnie i powodują samoczynne wchodzenie samochodu w tryb awaryjny. W trybie tym widoczne jest zapalanie się różnych kontrolek na desce rozdzielczej, a sam samochód zaczyna się dziwnie zachowywać i nie jeździ tak jak powinien. Usunięcie filtra cząstek stały wiąże się z możliwą utraty homologacji, gdyż auto zostaje pozbawione jednego z elementów wyposażenia fabrycznego w związku, z czym niejako automatycznie traci homologacje, co może skutkować utratą dowodu rejestracyjnego oraz wysokim mandatem karnym. Problem ten jest dużo większy w przypadku osób podróżujących za granice, gdyż w takich przypadkach może dojść również do zakazu wjazdu do stref tak zwanych zielonych np.: w Berlinie, Londynie i wielu innych miastach na świecie.

W związku z tym, że usunięcie filtra DPF. jest kosztowne, problematyczne w codziennej eksploatacji samochodu, a także możliwa jest utrata dowodu rejestracyjnego to nie zalecamy stosowania tego procederu. Nasza oferta cenowa jest bardzo przystępna i w większości przypadków tańsza niż usunięcie filtra cząstek, a przy tym zachowują Państwo całkowitą sprawność i legalność.

DPF